بلاگ زیست 1

انواع هود آشپزخانه بر اساس مدل

هود آشپزخانه بر اساس مدل
نوع هود آشپزخانه شما بستگی زیادی به ساخت آشپزخانه و محل آن دارد. در این راستا می توان به این نکته اشاره کرد که هودهای آشپزخانه با توجه به قابلیت هایی که دارند به 4 دسته تقسیم می شوند.

دودکش دیواری
دودکش جزیره
دودکش توکار (یکپارچه)
دودکش گوشه ای
هود آشپزخانه دیواری
هود آشپزخانه دیواری

همانطور که از نام این هود هود مشخص است، این هود از انواع قدیمی هودهای برد است و روی دیوار یا بالای اجاق گاز نصب می شود. جالب است بدانید هودهای دیواری این روزها همچنان یکی از پرطرفدارترین مدل ها هستند زیرا نسبت به مدل های دیگر هزینه خرید و نگهداری کمتری دارند. هودهای دیواری دارای طرح های متنوعی هستند و استفاده از آنها آسان است. برای از بین بردن دوده، بخار، رطوبت و بو می توانید این مدل محصولات را با پیچ روی دیوار ثابت کنید.

در مقایسه با مدل های دیگر، فضای زیادی را اشغال می کنند.
هود سقفی یا جزیره ای
هود سقفی یا جزیره ای

اگر در آشپزخانه خود جزیره دارید، باید بدانید که این نوع هودها بهترین مدل برای فضای شما هستند. زیرا مستقیماً روی سقف نصب می شوند و برای تهویه به لوله های پی وی سی نیاز دارند. به طور کلی هزینه هود سقفی یا جزیره ای بیشتر از نوع دیواری است. هنگام نصب دودکش سقفی باید به نصب مستقیم آن در بالای اجاق گاز توجه کنید. همچنین مطمئن شوید که هود شما حداقل 16 سانتی متر پهن تر از اجاق گاز باشد تا بخار از کناره ها خارج نشود. لازم به ذکر است که در صورت عدم وجود فضای خالی مناسب برای خروج آلاینده های هوا از پشت بام، نیاز به کانال کشی وجود دارد.

مزایای:

از زیبایی ظاهری بالایی برخوردار است. از آنجایی که لوله های تهویه هود زیر سقف کاذب پنهان می شوند.
معایب:

برای نصب قلاب در سقف و تعمیر هود به یک متخصص نیاز است.
هزینه های نصب و راه اندازی بالاتر است، از جمله هزینه های خدمات.
برای آشپزخانه های مجهز به کانال سقفی مناسب است.
هود توکار یا توکار
هود توکار یا توکار

این مدل هود آشپزخانه از جمله لوازمی است که فضای بسیار کمی دارد و برای آشپزخانه های مدرن طراحی شده است. معمولاً هود توکار یا یکپارچه در زیر دیوار نصب می شود در حالی که خروج آلاینده ها از طریق دیوار است. به طور کلی این مدل هودها دارای مکش و قدرت بالایی هستند.

هود گوشه ای در گوشه آشپزخانه و کنار دیوار و بالای سکوی پخت و پز نصب می شود. این مدل از هودها نیز تنها از نظر طراحی با انواع دیگر محصولات متفاوت است و همچنین به خوبی بخار و بوی غذا را از آشپزخانه پاک می کند. البته لازم به ذکر است که خرید و دسترسی به این نوع هودها در ایران تا حدودی مشکل است.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *