بلاگ زیست 1

تلویزیون LED

تلویزیون های ال ای دی، نسخه ارتقا یافته تلویزیون های ال سی دی هستند و به دلیل ویژگی ها و کیفیت بسیار بهتری که ارائه می کنند، به سرعت با LCD ها جایگزین شده و جای آن ها را در بازار گرفتند. تلویزیون های ال ای دی از تکنولوژی متفاوتی برای تامین روشنایی صفحه نمایش استفاده می کنند و همین تکنولوژی متفاوت باعث شده است که کیفیت رنگ ها در تلویزیون های ال ای دی، بسیار طبیعی تر و جزئیات تصاویر نیز قابل تشخیص تر باشد.

تلویزیون های ال ای دی در اندازه های مختلف از ۳۲ تا ۷۰ اینچ تولید می شوند و دارای رزولوشن های متفاوتی هستند. از محبوبترین رزولوشن های تلویزیون ال ای دی می توان به فول اچ دی و 4K اشاره کرد که کیفیتی خارق العاده برای تماشای فیلم و سریال و مخصوصا بازی ارائه می دهند. اخیرا تلویزیون های دارای کیفیت 8K نیز به بازار ایران وارد شده و به دلیل کیفیت بی نظیری که ارائه می دهند، استقبال بسیار خوبی را از سوی مشتریان، تجربه کرده اند.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند جدیدترین و پیشرفته ترین نوع تلویزیون است که در سال های اخیر به بازار عرضه شده و به خوبی توانسته جای نسل های پیشین خود را بگیرد در تلویزیون هوشمند امکانات و قابلیت های زیادی نسبت به تلویزیون های معمولی وجود دارد و وظیفه این تلویزیون ها دیگر تنها دریافت سیگنال های تلویزیونی و نمایش آنها نیست و این تلویزیون ها با هدف اتصال به اینترنت و استفاده از محتوا های اینترنتی تولید می شوند.

امروزه تلویزیون هوشمند بخش اصلی تولیدات تلویزیون کمپانی های بزرگ مثل سامسونگ و ال جی را تشکیل میدهد. در ایران هم برندهای ایرانی مثل ایکس ویژن، جی پلاس و اسنوا به تولید تلویزیون در اندازه های مختلف می پردازند. تلویزیون های هوشمند معمولاً دارای سیستم عامل اندروید هستند که آنها را قادر به نصب و استفاده از برنامه ها و بازی های اندرویدی میکند. همچنین در اغلب تلویزیون های هوشمند امروزی، گیرنده دیجیتال داخلی نصب می شود و کاربر را از خرید گیرنده دیجیتال جداگانه بی نیاز می کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *