بلاگ زیست 1

لایسنس سیسکو روی تجهیزات زیر ساخت شبکه

سوئیچ سیسکو دستگاهی می باشد که که اتصالات و دستگاه های تحت شبکه را به یکدیگر متصل می کند. سوئیچ Packet های دریافتی را پردازش کرده و از طریق پورت های خود و بر اساس MAC Address دستگاه های موجود در بستر شبکه، اطلاعات را ارسال مینماید. سوئیچ این MAC Addressها را در جدولی بنام MAC Address Table ذخیره میکند.

لایسنس سیسکو روی تجهیزات زیر ساخت شبکه

بطور کلی، لایسنس های شبکه سیسکو شامل دو مدل لایسنس Network Essentials و لایسنس Network Advantage می شود. در این گروه لایسنس های Network Essentials توانایی فعال کردن قابلیت های پایه لایه دو و همچنین بعضی از ویژگی های لایه سه و بصورت محدود را دارا است اما لایسنس Network Advantage  تمام قابلیت های موجود را فعال خواهد نمود. در ادامه به معرفی هر یک از دوحالت لایسنس مربوط به لایسنس سوئیچ سیسکو و روتر سیسکو می پردازیم:

لایسنس سوئیچ سیسکو

سوئیچ های شبکه عموما در لایه دو شبکه کار می کنند و میتوانند با ایجاد ارتباط Full-Duplex یا Half-Duplex دستگاه های مختلف را به هم متصل نمایند. سوئیچ‌ها شامل مدل ها و ویژگی های مختلفی میباشند و باید برحسب نیاز شبکه انتخاب شوند تا علاوه بر مقرون‌ به ‌صرفه بودن، کارآیی موردنیاز را نیز فراهم کند. همچنین سوئیچ های لایه سه علاوه بر انتقال اطلاعات در لایه دو شبکه و بر اساس MAC Address، از IP Address هم پشتیبانی میکنند. سیسکو بعنوان شرکتی پیشتاز در ارائه راهکارهای شبکه قدرتمندترین و مقیاس پذیر ترین سوئیچ ها را در سری ها و مدل های مختلف برای تامین نیازهای مشتریان خود ارائه میکند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *